Semenjak
menjak duduk rumah ni tiap tiap minggu la chillingnya. Tiap tiap minggu
cuti wajib keluar. Masa ni orang kata 'Quality Time' with family la
kononnya. To be honest, aku dah lama tak rasa tenangnya bila bersama
keluarga. Alhamdulillah untuk setiap dugaan yang datang tu still boleh
buat kitorang duduk setable makan borak-borak. Selesa dia tu buat korang
akan rasa bersyukur teramat sangat., To be there. Betul lah orang kata,
setiap perkara yang datang tu, setiap perkara yang terjadi Allah dah
susun cantik. Kita tinggal nak hadap je. Tu pun masih mengeluh.
Astaghfirullah, So Alhamdulillah untuk setiap ketenangan, kebahagiaan,
kegembiraan, rezeki yang Engkau kirim. Im blessed.
28.11.16
16/9/2015 - Short meeting at Iqhreen's
Yes, its
wednesday. Jangan pelik sebab hari rabu pun aku yang dulunya jenis malas
nak keluar merayap ni finally rajin nak keluar berjalan. Jangan
terkejut. Thanks Iqhreen for having us. Nasi minyak yang sedap gilos
even masa tu baru je lepas lunch pun but still makan jugak sebab lauk
tempting. Padahal niat masa tu aim candy booth je. Hahahaha. And for the
first time since July dapat jumpa classmates. I'm blessed. Sebenarnya
event cukur jambul tapi bayang baby langsung tak nampak. Kah kah.
Cuma satu je terkilan. Mimi is not with us.
P/s: Miss you, mi.
29/8/2015 - Rompin
First of all, congrats Sharifah & Hannan. Semoga berkekalan ke anak cucu, ke akhir hayat.

Never
thougth I could make it all the way to Rompin. Alhamdulillah exactly at
5.30pm keluar office gerak ke ktm. Long journey it is even though its
just Klang-Putrajaya. Untuk aku yang tak pernah jejak Putrajaya ni
memang la. Dengan tak tau jalan nya. Dengan tak pernah naik ERL nya.
Selamat sampai dekat rumah Nik exactly at 8pm. Yes perjalanan almost 3
jam. Kau rasa? Kalau naik bas sampai Melaka dah. Sampai sampai both Nik
and Apis plan untuk tengok wayang unfortunately Nik ada urgent matters
dan terpaksa la tengok berdua. Balik balik rumah Nik memang aku pengsan
letak kepala terus nyenyak. Berdengkur ke tidak aku tak pasti. Nasib aku
tidur sorang.
Around 5.30
aku bangun as Apis told me to pick me up at 6.15 tapi hampeh pukul 7.30
baru ambik. Ikut hati nak sambung tidur tapi sebab dah siap, bertabah la
aku menunggu. Btw thanks Nik for your kindness. Sampai rumah Apis
around 7.45 macamtu dengan harapan boleh terus gerak la kan after
breakfast. Tapi janji hanya tinggal janji dengan Apad mandi pun belum.
Sabor jela aku. Mirul sampai je, terus pecut.
Alhamdulillah
Allah permudahkan urusan sampai Rompin at 12pm tanpa sesat. Even tak
sempat nak tengok akad nikah, it's okay. Tak ada rezeki. Sampai je,
makan and photoshoot. Lepas gedik gedik sikit selfie selfie sikit dengan
pengantin dekat jeti, kitorang decide nak balik around 5.30 macam tu
since aku kena kejar ktm paling last 11pm. Kah kah.
Alhamdulillah
jugak dapat spent masa dengan all the Jengkarians even tak lama, berapa
jam je. But still enjoy & fun. So, lepas ni turn siapa lagi dapat
la kita getaway macamni lagi. Kah kah kah.
25/8/2015 - Congrats, Farah & suami
Attending friend’s wedding is just like a routine for me,
during weekend. And surprisingly dulu punya lah malas nak pergi kenduri kenduri
bagai ni, and now kalau ada wedding mesti excited nak pergi. Konon nak amik
berkat lah? Konon je tu. So luckily Syaza rajin nak pick up kalau tidak memang
aku paksa mama ayah pergi sekali. Kah kah tapi malangnya sesat sampai ke Pulau
Indah. Dekat pukul 2 baru sampai. Thanks to her.
Sampai sampai Telok Gedung pun still sasau carik rumah. Waze
tak boleh pakai, kad kahwin pulak tertinggal. Mengharapkan khemah kahwin jela
carik rumah Farah. Alhamdulillah, sampai la jugak. Sempat la nak makan borak
borak sekejap sebelum habis majlis since Asnor pun rushing nak pergi dating katanya.
(Katanya!)
1/8/2015 - Small reunion with the E's
Since
esok busy for Zira’s wedding so harini kita fully used untuk attend openhouse. Around
1pm ke ktm, sampai sampai thanks to Iqhreen ambik kita and shoot to Azu’s.
Dapat lagi merasa nasik arab ayam masak merah. Sedap woi tapi since dah rushing
gila nak ambik Ayu dekat section 7, makan pun kelam kabut. But dengan ihsan
henpon Iqhreen, sempat jugak la selpi.
3.15
shoot tu Ayu’s. Memang hectic gila rasa dengan hujan lebat nya dengan nak kejar
masa nya, but Alhamdulillah sempat sampai rumah mimi and jumpa diorang yang
lain. Actually that was good. Lepak borak borak, makan and ketawa bagai nak
gila. Rindu betul rasa nak kumpul ramai-ramai. Esok esok dah busy….. (isi tempat
kosong).
But
paling kelakar, after few minutes weh! Few minutes lepas duduk budak-budak ni
memasing ajak pergi rumah Syed Atif. Pastu memasing on, paling kelakar kejap je
dapat spend time dekat rumah mimi. Padahal plan asal nak lepak lama-lama sikit.
So, singgah puchong. Kononnya 15 miinit perjalanan, kita pun ikut jela. Padahal…..
but happy finally got to see them in real life. Selama ni duk dengar dari apad
je pasal Syed Atif. Btw, aku yakin diorang laki bini memang takkan dapat baca wish ni tapi, semoga kekal ke
Jannah la. Kakakakaka.
31/7/2015 - JY's openhouse
After exactly
6 months, dapat jumpa balik. Awkward? Confirm ada. Plan tengahari at last lepas
zuhur jugak sampai. Makan, makan and makan sampai after asar. Lama kau. Macam
buat rumah sendiri. Ulang alik ambik makanan tak usah cerita la berapa kali. Im
having nasi minyak, mi kari, Russian black and white cake and ice cream. Power
power.
Thanks for inviting us, JY. Mula mula segan jugak nak pergi, but since nak jadi part of them so tebalkan muka jela. Lagipun orang dah jemput kan. So, nah!
17/7/2015 - Happy Eid Fitr
Balik balik rumah, even its just 4 of us dalam rumah pun kecoh dia
kemain lagi. Aku pulak, takde mood nak raya actually. Tapi layankan
jela. Sampai sampai mama is busy doing a popiah gulung for raya. Since
its the easiest kuih raya to prepare and adik boleh tolong gulung. Yang
lain semua tunjuk2 je. Kah kah kah.
Few days before raya dapat tau Ayah haziq passed away.
Innalillahiwainnailahirrajiun. Sometimes we feel some sort of lacking in
something beside knowing theres many unfortunate people out there. So
kita beringat ingat, bersyukur for what we have.
1st Raya well spent at kampung belah mama. even tak ramai makcik pakcik
datang, still fun. still dapat duit raya. still boleh beat last year
collection. Kah kah. But sebelum pergi rumah nenek belah mama, were off
to kampung belah ayah untuk beraya since lebih dekat kan, and selalu 1st
raya semua akan ada dekat kampung belah ayah, include Paklong yang
duduk paling jauh which is Muar je. So takut tak sempat jumpa next day,
terpaksa la pergi rumah opah (belah ayah) dulu since ayah jenis memang
nak jumpa paklong. Yeah because paklong rarely comes to opah's. Lepas
tu baru off to nenek's.
But frankly speaking, these raya might be the most boring raya Ive ever
had. Tak tau kenapa. Nak selfie, memang takde feel. Busy beraya, makan,
borak borak, penat then tidur. Nak selfie masa bila je? yeah masa dalam
kereta je. Kah kah, so nah.
Kah kah, ya tema tahun ni semua merah belaka. Tapi aku kagum dengan skill selfie aku making power. Setuju tak?
12/7/2016 - Goodbye, Degree.
Pejam celik guys. Pejam celik dah last day degree, Alhamdulillah my
degree days are spent well with great people beside me. Classmate,
roommate, housemate, lecturers, thanks so much. I feel blessed.
Last shots taken before we finally bid the farewell. Alhamdulillah for
everything. Now dah boleh start seeking for a job and build a career. So
adios, degree!
Good thing takes time
Aku percaya
setiap orang ada masa sulit dia masing-masing. Masa sulit yang buat kita rasa
it will be the end. Give up, kecewa, down, frustrated. Tapi berapa kerat je
yang percaya ada berpuluh perkara baik sedang menunggu disebalik kesulitan tu.
Aku
percaya dengan Dia. Aku percaya akan ada sebab musabab sesuatu perkara itu
berlaku. Sesungguhnya Dia yang maha mengetahui perihal langit dan bumi, dan Dia
yang maha menghendaki akan sesuatu.
Pada
mulanya aku mengaku, aku takut. Takut akan possibilities yang ada. Tapi
perlahan lahan aku kuatkan hati, physical mental, dan letakkan kepercayaan pada
Dia. Bukan tak pernah percaya, cuma aku takut aku berubah menjadi bukan aku.
Kuasa
Dia punya lah hebat. Satu satu hikmah Dia tunjuk buat aku sedar Dia ada untuk
aku. Buat aku rasa aku boleh mengharap pada Dia, bergantung pada Dia. Aku bersyukur
aku tidak terlalu jatuh, sampai buat aku terpesong.
Aku ada
cakap dengan budak budak ni. ‘Aku rasa macam aku lain sangat sem ni. Macam ada
something yang baru dalam hati aku ni’ Aku sendiri tak pasti. Tapi yang aku
pasti macam ada satu semangat baru untuk aku. Aku tak salahkan mereka yang
pernah menjadi sebahagian dari hidup aku, tak dinafikan mereka lah yang membuka
mata aku untuk menjadi lebih baik. Cuma aku lega sebab masih berkesempatan
untuk punya rasa ini. Yang sekarang ni. Sesungguhnya kuasa Dia hebat and the
best planner is Him.
Dan sekarang,
kau dapat kemanisannya, begitu juga aku. Alhamdulillah. Semoga kita sama sama bahagia dan telus dalam
mencari redha-Nya.
17/6/2015 - Last meeting with lovely PA
So
cerita dia pagi-pagi dapat tau no lunch for today as we know Miss is
going to treat us for lunch. Alhamdulillah for the rezqi but dekat dua
kali jugak la aku ulang alik pergi cafe, lapar punya pasal.
Last
meeting with Miss, yang dah macam mak sendiri. Nasihat, marah, bebel,
apa lagi? Thanks again Miss for all those advices, akan ingat sampai
bila-bila and akan apply in the future.
![]() |
| Selfie of the day. Yay me dah pandai selfie since seharian duk selfie dengan each of classmates. Lawak. sumpah. |
![]() | ||
While chillin' and waitin' for the fooooood.
|
Subscribe to:
Posts (Atom)
















































