28.11.16

14/10/2015 - Chillin'

Semenjak menjak duduk rumah ni tiap tiap minggu la chillingnya. Tiap tiap minggu cuti wajib keluar. Masa ni orang kata 'Quality Time' with family la kononnya. To be honest, aku dah lama tak rasa tenangnya bila bersama keluarga. Alhamdulillah untuk setiap dugaan yang datang tu still boleh buat kitorang duduk setable makan borak-borak. Selesa dia tu buat korang akan rasa bersyukur teramat sangat., To be there. Betul lah orang kata, setiap perkara yang datang tu, setiap perkara yang terjadi Allah dah susun cantik. Kita tinggal nak hadap je. Tu pun masih mengeluh. Astaghfirullah, So Alhamdulillah untuk setiap ketenangan, kebahagiaan, kegembiraan, rezeki yang Engkau kirim. Im blessed. 









16/9/2015 - Short meeting at Iqhreen's

Yes, its wednesday. Jangan pelik sebab hari rabu pun aku yang dulunya jenis malas nak keluar merayap ni finally rajin nak keluar berjalan. Jangan terkejut. Thanks Iqhreen for having us. Nasi minyak yang sedap gilos even masa tu baru je lepas lunch pun but still makan jugak sebab lauk tempting. Padahal niat masa tu aim candy booth je. Hahahaha. And for the first time since July dapat jumpa classmates. I'm blessed. Sebenarnya event cukur jambul tapi bayang baby langsung tak nampak. Kah kah. 






Cuma satu je terkilan. Mimi is not with us. 

P/s: Miss you, mi.

29/8/2015 - Rompin

First of all, congrats Sharifah & Hannan. Semoga berkekalan ke anak cucu, ke akhir hayat.


 Never thougth I could make it all the way to Rompin. Alhamdulillah exactly at 5.30pm keluar office gerak ke ktm. Long journey it is even though its just Klang-Putrajaya. Untuk aku yang tak pernah jejak Putrajaya ni memang la. Dengan tak tau jalan nya. Dengan tak pernah naik ERL nya. Selamat sampai dekat rumah Nik exactly at 8pm. Yes perjalanan almost 3 jam. Kau rasa? Kalau naik bas sampai Melaka dah. Sampai sampai both Nik and Apis plan untuk tengok wayang unfortunately Nik ada urgent matters dan terpaksa la tengok berdua. Balik balik rumah Nik memang aku pengsan letak kepala terus nyenyak. Berdengkur ke tidak aku tak pasti. Nasib aku tidur sorang. 

Around 5.30 aku bangun as Apis told me to pick me up at 6.15 tapi hampeh pukul 7.30 baru ambik. Ikut hati nak sambung tidur tapi sebab dah siap, bertabah la aku menunggu. Btw thanks Nik for your kindness. Sampai rumah Apis around 7.45 macamtu dengan harapan boleh terus gerak la kan  after breakfast. Tapi janji hanya tinggal janji dengan Apad mandi pun belum. Sabor jela aku. Mirul sampai je, terus pecut. 



Alhamdulillah Allah permudahkan urusan sampai Rompin at 12pm tanpa sesat. Even tak sempat nak tengok akad nikah, it's okay. Tak ada rezeki. Sampai je, makan and photoshoot. Lepas gedik gedik sikit selfie selfie sikit dengan pengantin dekat jeti, kitorang decide nak balik around 5.30 macam tu since aku kena kejar ktm paling last 11pm. Kah kah. 

Alhamdulillah jugak dapat spent masa dengan all the Jengkarians even tak lama, berapa jam je. But still enjoy & fun. So, lepas ni turn siapa lagi dapat la kita getaway macamni lagi. Kah kah kah. 













25/8/2015 - Congrats, Farah & suami

Attending friend’s wedding is just like a routine for me, during weekend. And surprisingly dulu punya lah malas nak pergi kenduri kenduri bagai ni, and now kalau ada wedding mesti excited nak pergi. Konon nak amik berkat lah? Konon je tu. So luckily Syaza rajin nak pick up kalau tidak memang aku paksa mama ayah pergi sekali. Kah kah tapi malangnya sesat sampai ke Pulau Indah. Dekat pukul 2 baru sampai. Thanks to her.

Sampai sampai Telok Gedung pun still sasau carik rumah. Waze tak boleh pakai, kad kahwin pulak tertinggal. Mengharapkan khemah kahwin jela carik rumah Farah. Alhamdulillah, sampai la jugak. Sempat la nak makan borak borak sekejap sebelum habis majlis since Asnor pun rushing nak pergi dating katanya. (Katanya!) 



1/8/2015 - Small reunion with the E's

Since esok busy for Zira’s wedding so harini kita fully used untuk attend openhouse. Around 1pm ke ktm, sampai sampai thanks to Iqhreen ambik kita and shoot to Azu’s. Dapat lagi merasa nasik arab ayam masak merah. Sedap woi tapi since dah rushing gila nak ambik Ayu dekat section 7, makan pun kelam kabut. But dengan ihsan henpon Iqhreen, sempat jugak la selpi.


3.15 shoot tu Ayu’s. Memang hectic gila rasa dengan hujan lebat nya dengan nak kejar masa nya, but Alhamdulillah sempat sampai rumah mimi and jumpa diorang yang lain. Actually that was good. Lepak borak borak, makan and ketawa bagai nak gila. Rindu betul rasa nak kumpul ramai-ramai. Esok esok dah busy….. (isi tempat kosong).


But paling kelakar, after few minutes weh! Few minutes lepas duduk budak-budak ni memasing ajak pergi rumah Syed Atif. Pastu memasing on, paling kelakar kejap je dapat spend time dekat rumah mimi. Padahal plan asal nak lepak lama-lama sikit. So, singgah puchong. Kononnya 15 miinit perjalanan, kita pun ikut jela. Padahal….. but happy finally got to see them in real life. Selama ni duk dengar dari apad je pasal Syed Atif. Btw, aku yakin diorang laki bini memang takkan  dapat baca wish ni tapi, semoga kekal ke Jannah la. Kakakakaka. 





31/7/2015 - JY's openhouse

After exactly 6 months, dapat jumpa balik. Awkward? Confirm ada. Plan tengahari at last lepas zuhur jugak sampai. Makan, makan and makan sampai after asar. Lama kau. Macam buat rumah sendiri. Ulang alik ambik makanan tak usah cerita la berapa kali. Im having nasi minyak, mi kari, Russian black and white cake and ice cream. Power power.

Thanks for inviting us, JY. Mula mula segan jugak nak pergi, but since nak jadi part of them so tebalkan muka jela. Lagipun orang dah jemput kan. So, nah!



17/7/2015 - Happy Eid Fitr

Balik balik  rumah, even its just 4 of us dalam rumah pun kecoh dia kemain lagi. Aku pulak, takde mood nak raya actually. Tapi layankan jela. Sampai sampai mama is busy doing a popiah gulung for raya. Since its the easiest kuih raya to prepare and adik boleh tolong gulung. Yang lain semua tunjuk2 je. Kah kah kah. 

Few days before raya dapat tau Ayah haziq passed away. Innalillahiwainnailahirrajiun. Sometimes we feel some sort of lacking in something beside knowing theres many unfortunate people out there. So kita beringat ingat, bersyukur for what we have. 

1st Raya well spent at kampung belah mama. even tak ramai makcik pakcik datang, still fun. still dapat duit raya. still boleh beat last year collection. Kah kah. But sebelum pergi rumah nenek belah mama, were off to kampung belah ayah untuk beraya since lebih dekat kan, and selalu 1st raya semua akan ada dekat kampung belah ayah, include Paklong yang duduk paling jauh which is Muar je. So takut tak sempat jumpa next day, terpaksa la pergi rumah opah (belah ayah) dulu since ayah jenis memang nak jumpa paklong. Yeah because paklong  rarely comes to opah's. Lepas tu baru off to nenek's. 

But frankly speaking, these raya might be the most boring raya Ive ever had. Tak tau kenapa. Nak selfie, memang takde feel. Busy beraya, makan, borak borak, penat then tidur. Nak selfie masa bila je? yeah masa dalam kereta je. Kah kah, so nah. 
Kah kah, ya tema tahun ni semua merah belaka. Tapi aku kagum dengan skill selfie aku making power. Setuju tak?

12/7/2016 - Goodbye, Degree.

Pejam celik guys. Pejam celik dah last day degree, Alhamdulillah my degree days are spent well with great people beside me. Classmate, roommate, housemate, lecturers, thanks so much. I feel blessed. 










Last shots taken before we finally bid the farewell. Alhamdulillah for everything. Now dah boleh start seeking for a job and build a career. So adios, degree!

Good thing takes time

Aku percaya setiap orang ada masa sulit dia masing-masing. Masa sulit yang buat kita rasa it will be the end. Give up, kecewa, down, frustrated. Tapi berapa kerat je yang percaya ada berpuluh perkara baik sedang menunggu disebalik kesulitan tu.

Aku percaya dengan Dia. Aku percaya akan ada sebab musabab sesuatu perkara itu berlaku. Sesungguhnya Dia yang maha mengetahui perihal langit dan bumi, dan Dia yang maha menghendaki akan sesuatu.

Pada mulanya aku mengaku, aku takut. Takut akan possibilities yang ada. Tapi perlahan lahan aku kuatkan hati, physical mental, dan letakkan kepercayaan pada Dia. Bukan tak pernah percaya, cuma aku takut aku berubah menjadi bukan aku.

Kuasa Dia punya lah hebat. Satu satu hikmah Dia tunjuk buat aku sedar Dia ada untuk aku. Buat aku rasa aku boleh mengharap pada Dia, bergantung pada Dia. Aku bersyukur aku tidak terlalu jatuh, sampai buat aku terpesong.

Aku ada cakap dengan budak budak ni. ‘Aku rasa macam aku lain sangat sem ni. Macam ada something yang baru dalam hati aku ni’ Aku sendiri tak pasti. Tapi yang aku pasti macam ada satu semangat baru untuk aku. Aku tak salahkan mereka yang pernah menjadi sebahagian dari hidup aku, tak dinafikan mereka lah yang membuka mata aku untuk menjadi lebih baik. Cuma aku lega sebab masih berkesempatan untuk punya rasa ini. Yang sekarang ni. Sesungguhnya kuasa Dia hebat and the best planner is Him.


Dan sekarang, kau dapat kemanisannya, begitu juga aku. Alhamdulillah.  Semoga kita sama sama bahagia dan telus dalam mencari redha-Nya.

17/6/2015 - Last meeting with lovely PA

 
So cerita dia pagi-pagi dapat tau no lunch for today as we know Miss is going to treat us for lunch. Alhamdulillah for the rezqi but dekat dua kali jugak la aku ulang alik pergi cafe, lapar punya pasal. 
 
Last meeting with Miss, yang dah macam mak sendiri. Nasihat, marah, bebel, apa lagi? Thanks again Miss for all those advices, akan ingat sampai bila-bila and akan apply in the future. 

Selfie of the day. Yay me dah pandai selfie since seharian duk selfie dengan each of classmates. Lawak. sumpah.

While chillin' and waitin' for the fooooood.

Perhaps our last meeting together.