28.11.16

Good thing takes time

Aku percaya setiap orang ada masa sulit dia masing-masing. Masa sulit yang buat kita rasa it will be the end. Give up, kecewa, down, frustrated. Tapi berapa kerat je yang percaya ada berpuluh perkara baik sedang menunggu disebalik kesulitan tu.

Aku percaya dengan Dia. Aku percaya akan ada sebab musabab sesuatu perkara itu berlaku. Sesungguhnya Dia yang maha mengetahui perihal langit dan bumi, dan Dia yang maha menghendaki akan sesuatu.

Pada mulanya aku mengaku, aku takut. Takut akan possibilities yang ada. Tapi perlahan lahan aku kuatkan hati, physical mental, dan letakkan kepercayaan pada Dia. Bukan tak pernah percaya, cuma aku takut aku berubah menjadi bukan aku.

Kuasa Dia punya lah hebat. Satu satu hikmah Dia tunjuk buat aku sedar Dia ada untuk aku. Buat aku rasa aku boleh mengharap pada Dia, bergantung pada Dia. Aku bersyukur aku tidak terlalu jatuh, sampai buat aku terpesong.

Aku ada cakap dengan budak budak ni. ‘Aku rasa macam aku lain sangat sem ni. Macam ada something yang baru dalam hati aku ni’ Aku sendiri tak pasti. Tapi yang aku pasti macam ada satu semangat baru untuk aku. Aku tak salahkan mereka yang pernah menjadi sebahagian dari hidup aku, tak dinafikan mereka lah yang membuka mata aku untuk menjadi lebih baik. Cuma aku lega sebab masih berkesempatan untuk punya rasa ini. Yang sekarang ni. Sesungguhnya kuasa Dia hebat and the best planner is Him.


Dan sekarang, kau dapat kemanisannya, begitu juga aku. Alhamdulillah.  Semoga kita sama sama bahagia dan telus dalam mencari redha-Nya.